Günde iki bardak süt için

Hacettepe Üniversitesi Beslenme ve Diyetetik Bölümü Başkanı Prof. Dr. Tanju Besler, günde en az iki bardak içilmesi gerektiğini söyledi

27.10.2009 14:30
Hacettepe Üniversitesi Beslenme ve Diyetetik Bölümü Başkanı Prof. Dr. Tanju Besler, günde en az iki bardak içilmesi gerektiğini söyledi

Yetersiz ve dengesiz beslenmeden dolayı meydana gelen çocuk ölümlerinin birincil ve ikincil olmak üzere toplam yüzde 53’ünün süt eksikliğinden kaynaklandığını anlatan Prof. Dr. Tanju Besler, “Bir insanın büyümesi, gelişmesi, sağlıklı ve üretken olarak uzun süre yaşaması için karbonhidrat, protein, yağ, vitamin ve minerallerin gereken miktarda alınması lazım. Süt organizmanın büyüme ve gelişimi için gerekli olan besin öğelerinin tamamına yakınını içerir” dedi.

Bebeklerin doğduktan sonra 6 ay süresince başka hiçbir besin maddesine ihtiyaç duymadan ana sütüyle beslenmesinin sütün önemini ortaya koyduğunu belirten Prof. Dr. Besler, besin değeri yüksek olan sütün, bebeklikte, çocuklukta, gençlikte ve ileri yaşlarda tüketilmesi gerektiğini kaydetti.

Özellikle kemiklerin sağlam durmasını sağladığı için osteoporoz hastalığının sütle engellendiğini kaydeden Prof. Dr. Tanju Besler, guatr hastalığının da sütte bulunan iyot sayesinde oluşmadığını söyleyerek, “Çocuklar günde 2 bardak süt içerek günlük vitamin ve mineral gereksinimlerinin büyük bir kısmını karşılayabiliyor.

Osteoporoz da içinde olmak üzere birçok hastalığı önleyebilmek için, hayatın her döneminde süt için. Süt, ayrıca düzensiz beslenmeden kaynaklanan birçok hastalığa engel oluyor” diye konuştu

KAYNAK : POSTA
bu habere yorum yazılmamışBu habere henüz yorum yazılmamış. Yorum yazmak için tıklayınız
DİĞER BAŞLIKLAR
Yılbaşı sonrası diyet
Yılbaşı gecesi dozu kaçırılan alkol ve yemekler ertesi gününüzü zehir etmesin!...
Sonbahar kilo aldırıyor
Gündüzler kısalıyor, güneş hem daha erken batıyor, hem de daha az ısıtıyor.Sonbahar kapıya dayandı!...
Tembellik genlerimizden geliyor!
Kanadalı bilimadamları, yerlerinden hiç kıpırdamayan bazı insanların bu kadar tembel oluşlarının aslında onla...
Zeytinyağı'nın mucize faydası
Fransa’da yapılan bir araştırma, günlük diyetlerinde zeytinyağı kullanımına öncelik veren 65 yaş üzerindek...
Pişmiş domates daha faydalı çıktı!
Pişmiş domatesin kolesterol tedavisinde kullanılan “Statin” adlı ilaç grubuyla benzer etkiye sahip olduğu orta...
Dutun faydaları
Özellikle yemekle birlikte yenildiğinde hazmı kolaylaştırır...
Meyve ve sebzeler nasıl yıkanmalı?
Meyve ve sebzelerinizin üzerindeki bakterilerden kurtulmak için bazı yıkama önerilerine uymalısınız. ...
Kahvaltıdan sonra sizi tok tutacak
İsveç'te yapılan bir araştırma, çavdar kaynaklı yüksek lifli bir kahvaltı yapmanın doygunluk hissini artırdı...
Bayramda kilo almayın
Hem sağlıklı hem de formda kaldığınız bir bayram geçirmek istemez misiniz?...
Evlilik şişmanlığı
Kadın, evlilik telaşında en zayıf haliyle evleniyor......
Üzüm suyu kalp riskini azaltıyor
Üzüm, kızılcık ve frenküzümü gibi meyvelerin karışımından oluşan taze sıkılmış meyve suyu kalbe iyi gel...
Yiyerek iyileşin!
Depresyonu yenebilirsiniz, kanserden korunabilirsiniz, hafızanızı güçlendirebilirsiniz. ...