Antioksidanların fazlası da zarar
Journal of Applied Physiology dergisinde yayımlanan araştırmada görev alan Steven Copp'a göre antioksidanların fazlası da zarar...
05.02.2010 11:26
Beslenme uzmanları antioksidan özellik taşıyan gıdaların herkesin
diyetinde mutlaka olması gerektiğini savunuyor. Ancak bilim adamlarına
göre bu gıdalardan aşırı tüketmek, vücutta antioksidan fazlası yaratıp
istenmeyen sonuçlara neden olabilir.
Mercimekten yaban mersinine, bademden brokoliye kadar birçok gıdayı
uzmanlar öve öve bitiremiyor. Bu gıdaların kalp rahatsızlıklarını ve
kanseri önleyerek insan ömrünü uzattıkları, hatta cinsel isteği
arttırdıkları söyleniyor. Ancak son yapılan araştırmalara göre, bu
"süper gıdalar"dan çok fazla tüketmek, vücudun hassas besin dengesini
sağlamaya yardımcı olan "pro-oksidan" seviyesini düşürüyor.
Antioksidanlar, kas ve organların yıpranma hızını azaltırken,
pro-oksidanlar bu hızı arttırıyor. Vücutta yüksek miktarda antioksidan
bulunduğunda bu hassas denge bozulabiliyor ve özellikle yaşlılarda
nefes darlığı ve kas fonsiyonlarında azalmaya neden olabiliyor.
Journal of Applied Physiology dergisinde yayımlanan araştırmada görev
alan Steven Copp, "İnsanlar, antioksidan ve pro-oksidan dengesinin ne
kadar hassas olduğunu fark etmiyor," diyor. "Hastalara yüksek dozda
antioksidan verip bunun yararlı bir etkisi olacağını farz edemezsiniz.
Bunu yaparak, farkında olmadan problemin kötüleşmesine bile neden
olabilirsiniz. Hastalara daha fazla antioksidan önermeden önce,
vücutlarını fizyolojik açıdan iyice incelemek gerekir," diyerek konunun
önemine dikkat çekiyor.
Peki, o zaman ne yememiz gerektiğini nasıl anlayacağız? Ve daha da
önemlisi, hangi gıdadan ne kadar yiyeceğiz? Copp'a göre bunun cevabı
basit: "Tat alma duyunuz ve iştahınız size ne diyorsa onu yiyin."
KAYNAK :
Marie Claire
DİĞER BAŞLIKLAR
Yılbaşı gecesi dozu kaçırılan alkol ve yemekler ertesi gününüzü zehir etmesin!...
Gündüzler kısalıyor, güneş hem daha erken batıyor, hem de daha az ısıtıyor.Sonbahar kapıya dayandı!...
Kanadalı bilimadamları, yerlerinden hiç kıpırdamayan bazı insanların bu kadar tembel oluşlarının aslında onla...
Fransa’da yapılan bir araştırma, günlük diyetlerinde zeytinyağı kullanımına öncelik veren 65 yaş üzerindek...
Pişmiş domatesin kolesterol tedavisinde kullanılan “Statin” adlı ilaç grubuyla benzer etkiye sahip olduğu orta...
Özellikle yemekle birlikte yenildiğinde hazmı kolaylaştırır...
Meyve ve sebzelerinizin üzerindeki bakterilerden kurtulmak için bazı yıkama önerilerine uymalısınız. ...
İsveç'te yapılan bir araştırma, çavdar kaynaklı yüksek lifli bir kahvaltı yapmanın doygunluk hissini artırdı...
Hem sağlıklı hem de formda kaldığınız bir bayram geçirmek istemez misiniz?...
Kadın, evlilik telaşında en zayıf haliyle evleniyor......
Üzüm, kızılcık ve frenküzümü gibi meyvelerin karışımından oluşan taze sıkılmış meyve suyu kalbe iyi gel...
Depresyonu yenebilirsiniz, kanserden korunabilirsiniz, hafızanızı güçlendirebilirsiniz.
...