Kahve ve kek beyne destek veriyor
İspanya’da yapılan bir araştırma, kahveyle kek ya da pasta tüketmenin hafıza alanlarına olumlu etkisi olduğunu gösterdi...
28.02.2011 16:55
Gün içinde içilen kahve, bazılarımız için bir klasik haline gelmiştir. Ben de saat 11.00-11.30 arasında mutlaka sade Türk kahvesi içerim. Kendimi şımartmak istediğimde çikolata veya ufak bir kurabiye kahveme mutlaka eşlik eder. Daha masum günlerde biraz kuru yaban mersini eğer yoksa 1-2 kuru kayısı da olabilir kahve arkadaşım.
Kahvelerini kek veya pastayla içenlerin sayısı da oldukça fazla. Buradan yola çıkan İspanyol uzmanlar, kahve ve tatlının aynı anda tüketildiklerinde birbirlerine olan etkisini araştırdı. Barcelona Üniversitesi’ndeki araştırmacılar kafein-glikoz karışımının dikkat ve hafıza alanlarında beyne destek verdiğini buldu. Bu araştırmaya, 18-25 yaş aralığında 72 erkek ve kadın katıldı.
Farklı reaksiyonlar
Araştırma için, katılımcılar gruplara ayrıldı ve her bir gruba farklı içeceklerle yemekler verildi. Bunlar su, su-kahve, su-glikoz, ya da su, kafein ve glikoz şeklinde sıralandı. Daha sonra katılımcıların dikkat, el becerisi, görsel-uzamsal ve frontal işlevleri çeşitli testlerle ölçüldü.
Katılımcıların verdikleri reaksiyon, içtikleri karışıma göre farklılıklar gösterdi. Glikozlu karışım içenler, el becerilerinde daha hızlı hareket etti. Kafein ve glikoz karışımı; dikkat, öğrenme ve sözel hafızayı sağlamlaştırma konularında faydalı etkiler gösterdi.
Bir başka deyişle, kahve-şeker kombinasyonun iki maddenin etkilerini artırdığı ve katılımcıların beyinlerini daha etkin şekilde kullanmalarını sağladığı görüldü. Ancak araştırmacılar bu konuda daha fazla çalışmaya ihtiyaç duyduklarını belirtiyor.
Beslenme bilimi her gün yeni araştırma sonuçlarıyla karşı karşıya kalıyor ve tek bir araştırmayla genel kuralları değiştirmek doğru değil. Bu araştırma sonucu, sevdiğimiz kahve ve kek veya kahve ve çikolata ikilisinin öğrenme, el becerilerinde olumlu etkisinden bahsediyor.
Dengeyi siz kurun
Bu durumda eğer varsa bu keyfinize aynen devam etmeyi seçebilir veya bu konuda biraz dengeleme yaratabilirsiniz. Çünkü kafein ve glikoz birlikteliği kahvenin yanında kocaman bir kremalı pasta yemenizi şart koşmuyor. Kuru meyveden de aynı glikozu alabilirsiniz veya yağsız bir kek ya da yüksek kakao içeren bitter çikolata da olabilir.
DİĞER BAŞLIKLAR
Yılbaşı gecesi dozu kaçırılan alkol ve yemekler ertesi gününüzü zehir etmesin!...
Gündüzler kısalıyor, güneş hem daha erken batıyor, hem de daha az ısıtıyor.Sonbahar kapıya dayandı!...
Kanadalı bilimadamları, yerlerinden hiç kıpırdamayan bazı insanların bu kadar tembel oluşlarının aslında onla...
Fransa’da yapılan bir araştırma, günlük diyetlerinde zeytinyağı kullanımına öncelik veren 65 yaş üzerindek...
Pişmiş domatesin kolesterol tedavisinde kullanılan “Statin” adlı ilaç grubuyla benzer etkiye sahip olduğu orta...
Özellikle yemekle birlikte yenildiğinde hazmı kolaylaştırır...
Meyve ve sebzelerinizin üzerindeki bakterilerden kurtulmak için bazı yıkama önerilerine uymalısınız. ...
İsveç'te yapılan bir araştırma, çavdar kaynaklı yüksek lifli bir kahvaltı yapmanın doygunluk hissini artırdı...
Hem sağlıklı hem de formda kaldığınız bir bayram geçirmek istemez misiniz?...
Kadın, evlilik telaşında en zayıf haliyle evleniyor......
Üzüm, kızılcık ve frenküzümü gibi meyvelerin karışımından oluşan taze sıkılmış meyve suyu kalbe iyi gel...
Depresyonu yenebilirsiniz, kanserden korunabilirsiniz, hafızanızı güçlendirebilirsiniz.
...