Zeytinyağı'nın mucize faydası
Fransa’da yapılan bir araştırma, günlük diyetlerinde zeytinyağı kullanımına öncelik veren 65 yaş üzerindeki kişilerde felç riskinin yüzde 41 azaldığını ortaya çıkardı
19.06.2011 18:02
Fransa’da yapılan bir araştırma, günlük diyetlerinde zeytinyağı kullanımına öncelik veren 65 yaş üzerindeki kişilerde felç riskinin yüzde 41 azaldığını ortaya çıkardı
FRANSA’da Bordeaux Üniversitesi tarafından yapılan araştırma kapsamında, Bordeux, Dijon ve Montepellier kentlerinde 65 yaş üstü 7 bin 625 kişi beş yıl boyunca gıda rejimleri açısından takip edildi. Yemek ve salatalarda daha çok zeytinyağı kullanmayı tercih eden kişilerin, hiç kullanmayanlara göre felç geçirme riskinin çok daha az olduğu gözlemlendi. Bu süre içinde çoğu sızma zeytinyağı kullanan deneklerden sadece 148’inde inme görüldü. Araştırmayı yürüten Dr. Cecilia Saimeri, 65 yaş üzeri hastalarda felç riskinin arttığına dikkat çekerek, zeytinyağının hastalığı önlemede, en ucuz ve kolay yöntem olabileceğini ifade etti.
TANSİYONA DA YARARLI
“Neurology” adlı tıp dergisinde yayımlanan araştırma sonuçlarını değerlendiren İngiltere Felç Derneği sözcüsü Charline Ahmed, zeytinyağının yüksek kolesterol, yüksek tansiyon ve kalp hastalığının önlenmesindeki faydalarının bilindiğini, ancak felci önlemede de aynı şekilde etkili olduğunu görmenin umut verici olduğunu söyledi.
DİĞER BAŞLIKLAR
Yılbaşı gecesi dozu kaçırılan alkol ve yemekler ertesi gününüzü zehir etmesin!...
Gündüzler kısalıyor, güneş hem daha erken batıyor, hem de daha az ısıtıyor.Sonbahar kapıya dayandı!...
Kanadalı bilimadamları, yerlerinden hiç kıpırdamayan bazı insanların bu kadar tembel oluşlarının aslında onla...
Kadın, evlilik telaşında en zayıf haliyle evleniyor......
Üzüm, kızılcık ve frenküzümü gibi meyvelerin karışımından oluşan taze sıkılmış meyve suyu kalbe iyi gel...
Depresyonu yenebilirsiniz, kanserden korunabilirsiniz, hafızanızı güçlendirebilirsiniz.
...
Meyve ve sebzelerinizin üzerindeki bakterilerden kurtulmak için bazı yıkama önerilerine uymalısınız. ...
İsveç'te yapılan bir araştırma, çavdar kaynaklı yüksek lifli bir kahvaltı yapmanın doygunluk hissini artırdı...
Hem sağlıklı hem de formda kaldığınız bir bayram geçirmek istemez misiniz?...
Pişmiş domatesin kolesterol tedavisinde kullanılan “Statin” adlı ilaç grubuyla benzer etkiye sahip olduğu orta...
Özellikle yemekle birlikte yenildiğinde hazmı kolaylaştırır...
Sağlıklı beslenme yaşam kalitesi ve süresini olumlu etkiler!...