Kahvaltıdan sonra sizi tok tutacak
İsveç'te yapılan bir araştırma, çavdar kaynaklı yüksek lifli bir kahvaltı yapmanın doygunluk hissini artırdığını ve günün ileri saatlerinde daha az gıda tüketilmesini sağladığını ortaya koydu
12.09.2011 00:43
Çavdar kaynaklı yüksek-lifli bir kahvaltı, doygunluk hissini artırıyor ve günün ileri saatlerinde daha az gıda tüketilmesini sağlıyor.
İsveç Üniversitesi Ziraat Bilimlerinden Hanna Isaksson liderliğindeki bilim adamları, "Nutrition Journal" adlı beslenme konusundaki bir dergide yayımladıkları çalışmada, çavdar ağırlıklı bir kahvaltı yapmanın, buğday ağırlıklı bir kahvaltıdan daha uzun süreli olarak, takip eden 3 saat süresince açlığı bastırdığını belirtti.
Çalışmada, araştırmayı finanse eden ve deneme ekmeklerini üreten İsveçli Unlu Mamuller Kooperatifi ile işbirliği yapan araştırmacılar, ekmeklerde kullanılan çavdar oranının lezzetli, hacimli bir ekmek üretmek için gerekli gerçekçi miktarlar esas alınarak belirlendiğini ifade etti.
Araştırmada, ekmek porsiyonunun, ilave kahvaltılık gıdalarla birlikte, normal bir kahvaltılık öğünün nasıl olabileceği dikkate alınarak oluşturulduğu ve kalori miktarının da önerilen alıma karşılık gelecek şekilde ayarlandığı belirtildi.
Farklı miktarlarda çavdar kaynaklı diyet lifi ile formüle edilmiş çavdar ekmeğinin etkilerinin incelendiği çalışmada, tüm ekmeklerin aynı kalori değerinde üretildiği vurgulandı.
Araştırmacılar, çalışmanın sonuçlarının, kahvaltı öğününe dahil edildiğinde çavdar ekmeğinin öğle yemeğinden hem önce hem de sonra açlık hissini azaltmak için kullanılabileceğini gösterdiğini bildirdi.
Bilim adamları, aynı kalori değerindeki porsiyonlarda sunulduklarında çavdar kepeğinin, doygunluk üzerine çavdar kırması ve elenmiş çavdar unundan daha kuvvetli bir etkiye sahip olduğu sonucuna varıldığını da kaydetti.
Okan Üniversitesi öğretim üyesi Prof. Dr. Hikmet Boyacıoğlu, Avrupa’da erkeklerde yüzde 27’den, kadınlarda yüzde 38’den yüksek oranlarda görülen obeziteye karşı mücadelede doygunluğun ana hedef olarak görüldüğünü belirterek, İsveçli bilim adamlarının, uzun süren araştırmalarıyla buldukları çavdarın doygunluk hissini artırmasının, obezitenin önlenmesi açısından büyük önem taşıdığını kaydetti.
KAYNAK :
Milliyet / Kadın
DİĞER BAŞLIKLAR
Yılbaşı gecesi dozu kaçırılan alkol ve yemekler ertesi gününüzü zehir etmesin!...
Gündüzler kısalıyor, güneş hem daha erken batıyor, hem de daha az ısıtıyor.Sonbahar kapıya dayandı!...
Hem sağlıklı hem de formda kaldığınız bir bayram geçirmek istemez misiniz?...
Kadın, evlilik telaşında en zayıf haliyle evleniyor......
Üzüm, kızılcık ve frenküzümü gibi meyvelerin karışımından oluşan taze sıkılmış meyve suyu kalbe iyi gel...
Depresyonu yenebilirsiniz, kanserden korunabilirsiniz, hafızanızı güçlendirebilirsiniz.
...
Meyve ve sebzelerinizin üzerindeki bakterilerden kurtulmak için bazı yıkama önerilerine uymalısınız. ...
Kanadalı bilimadamları, yerlerinden hiç kıpırdamayan bazı insanların bu kadar tembel oluşlarının aslında onla...
Fransa’da yapılan bir araştırma, günlük diyetlerinde zeytinyağı kullanımına öncelik veren 65 yaş üzerindek...
Pişmiş domatesin kolesterol tedavisinde kullanılan “Statin” adlı ilaç grubuyla benzer etkiye sahip olduğu orta...
Özellikle yemekle birlikte yenildiğinde hazmı kolaylaştırır...
Sağlıklı beslenme yaşam kalitesi ve süresini olumlu etkiler!...